FANDOM

Anni VatanenEdit

Anni Vatanen oli Riitta Elstelän esittämä fiktiivinen hahmo saippuasarjassa Salatut elämät.

Anni toimi sosiaalityöntekijänä ja auttoi Joonatan Sievisen pois pakkohoidosta. Pian Anni ystävystyi Sievisen perheen kanssa.

Erityisesti Anni oli kiinnostunut Paula Sievisen ja Eero Vanalan Severi-pojan elämästä. Anni ei antanut Heli Sievisen koskea medaljonkiaan järjestämissään Lassen ja Paulan polttareissa, koska medaljonkin sisällä on hänen poikiensa kuvat. Lassen ja Paulan häiden jälkeen Anni lähti nukuttamaan Severiä. Iltasadun luettuaan hän avasi medaljonkinsa, jonka sisältä paljastui Aaro Vaalanteen ja Eero Vanalan kasvot. Myöhemmin hän kertoi Severille olevansa Aaron ja Eeron äiti eli Severin isoäiti. Paula huomasi Severin kutsuvan Annia mummokseen, mikä paljasti Annin salaisuuden. Paula käski Annin pysyä poissa Sievisten elämästä.

Myöhemmin Anni palasi Paulan luokse ja kertoi, että hän on tiennyt olevansa isoäiti vain vähän aikaa. Anni oli kuullut huumevierotuksessa Peppi Puolakan kertovan Joonatanille isyystestistä ja siitä että Severin isä on Eero Vanala, joka kuoli Kentaurin räjähdyksessä. Paula antoi Annille luvan olla Severin seurassa.

Severin kidnappausEdit

Kun Lasse sai kuulla Annilta että tämä on Severin isoäiti, hän kielsi Annia enää tapaamasta Severiä. Anni houkutteli Severin salaiseen tapaamiseen – perheelleen Severi oli kertonut menevänsä kaverinsa luokse yökylään. Todellisuudessa Severi tapasi Annin koulunsa pihalla, ja he lähtivät autolla kohti Annin kotia. Sieviset saivat selvyyden asiasta luettuaan Severin tekstiviestejä, joissa Anni oli sopinut tapaamispaikan Severin kanssa. Sieviset lähtivät Annin perään ja takaa-ajon päätteeksi Anni ajoi sillalta alas jokeen, ja Lasse, Paula sekä Joonatan törmäsivät sillalla olevaan tietyöromuun.

Hetkeä myöhemmin Annin kuolleeksi luultu poika Aaro oli käynyt pelastamassa Severin pois uppoavasta autosta ja soitti paikalle ambulanssin. Muutaman päivän kuluttua Anni karkasi sairaalasta. Kävi ilmi, että Severi oli menettänyt muistinsa onnettomuudessa ja Aaro oli uskotellut Severille olevansa hänen isänsä. Severin muisti kuitenkin palautui ja tämä yrittikin karata, mutta yritys kuitenkin epäonnistui. Samaan aikaan kun Sievisten huoli Severistä kasvoi, alkoi Anni tulla katumapäälle kaappauksen suhteen ja olisi halunnut palauttaa pojan takaisin tämän vanhemmille. Anni oli aikeissa lähteä viemään Severiä kotiin, yllätti Aaro heidät ja esti heidän lähdön. Aaro kolkkasi Annin halolla ja telkesi hänet kellariin.

Jiri, Joonatan ja Heidi löysivät Annin kellarista, mutta Anni puolestaan telkesi kolmikon kellariin ja lähti Aaron, Paulan ja Severin perään. Anni löysi heidät motellilta ja yritti parhaansa mukaan hidastaa Aaron matkaa. Anni avasi puhelinlinjan, jolloin Lasse kuuli Aaron, Paulan ja Annin keskustelun. Lasse lähetti poliisit Aaron perään ja pian poliisit jo piirittivätkin motellia. Aaron odotellessa poliisiautossa päästi Severin tämän karkuun, Anni kuitenkin joutui tekosistaan vankilaan.