FANDOM

Kari TaalasmaaEdit

Kari Taalasmaa
Näyttelijä(t) Tommi Taurula

Henri Halkola (13. toukokuuta – 1. kesäkuuta 2009)

Kesto 1999, 2001–2004, 2005, 2007–2010, 2014
Ensiesiintyminen Osa 34: Elämä hymyilee Akille (5. maaliskuuta 1999)
Viimeinen

esiintyminen

Osa 1855: Oona ja Miro saavat vielä yhden tilaisuuden (22. tammikuuta 2010)
Koko nimi Kari Matias Taalasmaa
Ammatti talonmies
Sukupuoli mies
Kotipaikka Helsinki
Asuinpaikka Kenia
Suhteet
Vanhemmat Seppo Taalasmaa

Ulla Taalasmaa

Sisarukset Elina Taalasmaa (siskopuoli)
Puoliso(t) Noora Autio
Lapset Oona Kiviranta

Benjamin Autio (poikapuoli)

Tutut Isabella Holm

Miro Holm

Laura Kiviranta Katja Vainio Sebastian Vuorela Sergei Kuula Antti Polvijärvi Helena Kuula

Kari Matias Taalasmaa on fiktiivinen hahmo suomalaisessa televisiosarjassa Salatut elämät, jossa häntä esittää Tommi Taurula. Kari on Ulla ja Seppo Taalasmaan esikoispoika sekä Elina Taalasmaan velipuoli. Hän oli mukana sarjassa vuonna 1999, sekä vuodesta 2001 vuoteen 2004. Tämän jälkeen Kari oli poissa sarjasta vuosina 2004–2007, lukuunottamatta syksyllä 2005 tekemäänsä vierailua, kun hänen tyttärensä Oona oli pudonnut hissikuiluun ja joutunut sairaalaan. 13. toukokuuta 2009 alkaen esittäjänä oli tuotantokauden loppuun saakka Henri Halkola.

Kari vierailee sarjassa kuuden jakson verran keväällä ja syksyllä 2014. Kari nähdään myös tulevassa NM2 -elokuvassa joulukuussa 2014.

Elämä PihlajakadullaEdit

Sarjan alkaessa Kari oli vankilassa, koska hän oli pahoinpidellyt miehen joka oli yrittänyt raiskata Elinan. Karin paras ystävä oli Aleksi Salin, joka oli mukana pahoinpitelyssä. Karin päästyä vankilasta hän ja Aleksi perustivat autokorjaamon, Taalasbiilin, jonne Seppo tuli toimitusjohtajaksi. Yrityksen perustamista varten Ulla lainasi Karille ja Aleksille rahaa hänen ja Sepon lottovoitosta.

Kari oli masentunut, ja hän yritti itsemurhaa. Aleksi kuitenkin ehti pelastaa ystävänsä. Kari ja Aleksi aikoivat matkustaa meriteitse ulkomaille, mutta Aleksin isä Jukka Salin oli tahallaan piilottanut Aleksin passin. Näin Kari lähti yksin matkaan.

Palattuaan Pihlajakadulle Kari seurusteli muun muassa Laura Kivirannan kanssa. Samoihin aikoihin hän kuitenkin tapaili Katja Vainiota. Lauran kanssa Kari sai esikoistyttärensä Oonan. Näihin aikoihin Karilla oli ongelmia huumerikollisten kanssa, ja häntä uhkasi vankilatuomio. Hän kuitenkin selvisi ehdonalaisella, ja tuomioistuimen vaatima sakkorangaistus hylättiin Lauran ansiosta. Hän myös työskenteli Talotaikureiden toimitusjohtajana hetken aikaa sekä portsarina Club Geelissä. Geelin oltua myynnissä, Kari olisi halunnut ostaa sen, ja hän pyysi lainaa Ullalta. Ulla oli ehtinyt myös luvata Sepolle lainaa antiikkikauppaa varten, joten Karin haaveet klubista unohtuivat.

Karin ja Lauran suhde alkoi rakoilla, kun Kari haikaili Katjan perään. Myöhemmin Kari muutti Katjan kanssa Tampereelle vuonna 2004. Syksyllä 2005 Kari vieraili Pihlajakadulla, kun Oona oli pudonnut hissikuiluun. Tämän seurauksena Oona muutti Karin ja Katjan luokse Tampereelle.

Keväällä 2007 Kari palasi Pihlajakadulle lyömällä Tuomo Tervajokea, joka oli kohdellut Elinaa huonosti. Elina suivaantui tästä. Kari jäi asumaan Sepon luokse, sillä hänen ja Katjan suhde oli ohi. Myös Oona muutti Helsinkiin äitinsä Lauran luokse takaisin. Kari lorvaili pitkän aikaa, kunnes Seppo palkkasi hänet huoltomieheksi Talotaikureihin. Siinä ohessa Kari teki autovarkauksia Sebastian Vuorelalle yhdessä Romeo Aron kanssa. Ennen pitkää he jäivät kiinni, ja kertoivat poliiseille Stubasta. Stuba oli pitkään vihainen kaksikolle.

Kun Helena Kuula oli yrittänyt passittaa Karin ja Romeon vankilaan kostoksi siitä että he vasikoivat Stubasta poliiseille, alkoi mies vihata tätä. Hän ei voinut hyväksyä Sepon ja Helenan suhdetta, ja vihoittelikin pitkään näille kahdelle. Myöhemmin Kari kuitenkin hyväksyi Helenan.

Kari seurusteli Noora Aution kanssa, jolla on HIV-tartunta. Kosiessaan Nooraa tämä suostui kihlaukseen, mutta pian Kari tuli katumapäälle ja perui kihlauksensa Nooran kanssa. Pari meni uudestaan kihloihin, ja pian Noora odotti kaksosia. Toinen lapsista menehtyi häissä saadussa keskenmenossa ja toinen myöhemmin sairaalassa. Noora päätti paeta Afrikkaan vanhempiensa luo. Tämän jälkeen Karilla oli seksisuhde Isabella Holmin kanssa, josta seurasi seurustelusuhde.

Noora tuli takaisin siskonsa Juulian hautajaisiin. Tällöin Kari tajusi todelliset tunteensa, ja suhde Isabellaan päättyi. Noora ei kuitenkaan voinut aloittaa Karin kanssa suhdetta, ja hautajaisten jälkeen hän palasi Afrikkaan. Tämän lisäksi Helenan poika Sebastian ärsytti Karia, koska hänellä oli suhde Isabellaan. Kari turhautui, ja hän aloitti rappiollisen elämän; hän irtisanoutui Talotaikureista, muutti Jarkko Peltosen tyhjään asuntoon ja ryyppäsi päivät pitkät. Tilanne muuttui, kun Noora tuli käymään kenialaisen adoptiolapsensa Benjaminin kanssa Suomessa hoitamassa adoptiopapereita. Kari ja Noora lähentyivät uudelleen, ja Benjaminista tuli Karille tärkeä. Kari päätti kosia Nooraa. Noora vastasi kosintaan myöntävästi, ja Kari päätti muuttaa Nooran, Benjaminin ja Oonan kanssa Keniaan.

LuonneEdit

Karin mielestä naiset ovat nirppanokkia. Hänen lempiruokiaan ovat muun muassa makkara ja perunamuusi sekä lihapullat persikoiden kera. Kari ei osaa käyttää suunkäytön hienostuneempaa puolta. Hän onnistuu lähes aina ärsyttämään läheisiään vitseillään. Kaikkia Karin joskus hyvinkin röyhkeä käytös ei lainkaan miellytä. Kari tykkää tyttökalenterin selailusta ja sohvalla lepäämisestä oluen kanssa. Eräässä jaksossa Kari avasikin olutpullon harjanvarrella.

TyyliEdit

Karilla on yllään usein farkut ja jonkunlainen tavallinen arkipaita. Ulkona Kari käyttää usein joko ruskeaa nahkatakkia tai farkkutakkia sekä Talotaikureiden työhaalareita ja siihen kuuluvaa lippalakkia tai pipoa.

TyöelämäEdit

Kari ei ole pahemmin opiskellut, eikä hänellä ole mitään tutkintoa. Kari oli töissä Talotaikureissa, kunnes irtisanoi itsensä. Sebastian Vuorela otti hänen paikkansa Talotaikureissa. Ennen Talotaikureita Kari työskenteli Aleksi Salinin kanssa omistamassaan autokorjaamo Taalasbiilissä sekä Clup Geenin portsarina. Työttämänä ollessaan Kari on muun muassa varastanut autoja, kaupannut huumeita sekä tehnyt pikkurikoksia. Kari on käväissyt kokeilemassa myös muiden Pohjoismaiden työmarkkinoita.