FANDOM

Laura KivirantaEdit

Laura Johanna Kiviranta on Salatut elämät -sarjan henkilöhahmo, jota näyttelee Piitu Uski. Hän oli mukana sarjan alusta asti ja oli yksi sarjan päähenkilöistä. Hän oli mukana sarjassa vuosina 1999–2008, sekä vierailulla loppuvuodesta 2012.
200px-Salatut elämät Laura 2012

Laura vieraili sarjassa vuonna 2012

PerheEdit

Lauralla on kaksi lasta, Sauli ja Oona. Saulin isä Tom jätti Lauran tämän ollessa raskaana. Tämä kasvatti Saulia yksin, kunnes luovutti hänet vanhempiensa hoidettavaksi. Äitinsä elämään Sauli palasi noin kymmenen vuotta myöhemmin. Myöhemmin hänen isänsä palasi takaisin Suomeen ja pyysi poikaansa kanssaan Oulunsaloon. Laura antoi vastahakoisesti poikansa lähteä.

Palattuaan jälleen kerran Pihlajakadulle oli Saulin vaikea hyväksyä äitinsä miesystävää Kari Taalasmaata, jonka kanssa Laura oli juuri saanut Oonan. Lauran ja Karin suhteen päättyminen helpotti tilannetta. Äitinsä seuraavaa miestä Aaro Vaalannetta Sauli jopa vihasi ja epäili miehen taustoja. Kun hän kertoi tästä äidilleen, ei tämä ottanut asiaa vakavasti. Aaron kiusaama Sauli sai tarpeekseen hänestä ja muutti Australiaan Ken Ojalan luo.

Oonan kanssa Lauralla on aina ollut paljon helpompaa. Oona asui jonkin aikaa Tampereella isänsä luona, mutta palasi äitinsä luo Pihlajakadulle syksyllä 2007. Lauran jouduttua laitoshoitoon muutti Oona Taalasmaille isänsä kanssa.

Lauran pikapaluuEdit

Laura palasi sarjaan 5. Joulukuuta 2012 esitetyssä jaksossa. Laura ja Paula olivat huonetovereita mielisairaalassa, josta Lasse hankki hoitopaikan Paulalle. Siellä he yhdessä näkivät harhoja Aarosta, ja Laura sanoi Paulalle, että Aarosta pääsee eroon vain karkaamalla ja kehotti tätä karkaamaan, mutta itse ei karkaa, koska on tottunut sairaalaan ja "on aina Aaron". Kun Lasse tuli tapaamaan Paulaa mielisairaalaan, niin Paula kertoi huonetoverinsa olevan Laura Kiviranta. Lasse sanoi, ettei tämä ole hyvää seuraa hänelle, ja ilmoitti pyytävänsä henkilökunnalta toista huonetta. Paula karkasi mielisairaalasta ja Lasse sai soiton mielisairaalasta, jolloin hän lähti Paulan perään.