FANDOM

Liisa SaloEdit

Liisa Salo on Susanna Mikkosen esittämä hahmo, joka nähtiin sarjassa ensimmäisen kerran sarjassa syksyllä 2010, kun tämä yritti saada Ismo Laitelan Elsa Toiviolta perimät rahat itselleen. Liisa kuitenkin rakastui Ismoon ja tunnusti juonensa. Ismon antaessa anteeksi Liisa muutti tämän luokse asumaan. Pian yhteenmuuton jälkeen Liisa paljasti ystävälleen Isabella Holmille, ettei oikeasti ole mitään sukua Elsa Toiviolle, muttei ollut aikeissa kertoa oikeaa henkilöllisyyttään Ismolle. Tämäkin valhe paljastui Ismolle, kun tämä kohtasi luostarissa oikean Liisa Toivion. Ismo suuttui Liisalle ja lähetti tämän vankilaan. Vapauduttuaan Liisa palasi tapaamaan Ismoa, ja pian kaksikko sai sovittua riitansa. Liisa muutti takaisin Ismon luokse. Ismo väitti Liisalle rakastavansa tätä vaikka todellisuudessa hän suunnitteli Antin kanssa peiteoperaatiota, jonka tarkoituksena oli toimittaa Liisa vankilaan tämän osallisuudesta pankkiryöstöön. Ismo ja Antti halusivat saada tietoa Liisan ex-miehestä Mikaelista, josta Liisa ei halunnut puhua. Peiteoperaatio alkoi pitkän ajan päästä tuottaa tulosta, kun Mikael soitti Liisalle. Mikaelin luultiin palanneen ryöstösaaliin takia, mutta pian hän paljasti rakastavansa edelleen Liisaa. Mikaelin suunnitelma epäonnistui Liisan huijatessa Mikaelia poliisien kanssa ja Mikael päätyi takaisin vankilaan. Liisa joutui kuitenkin vastuuseen osallisuudestaan ryöstöön, mutta selvisi ehdollisella vangeudella ja suorittamalla yhdyskuntapalvelua läheisessä sairaalassa. Ismon jätettyä Liisan alttarille salatakseen tältä syöpänsä Liisa päätyi yhteen Lasse Sievisen kanssa. Liisan tajuttua totuuden Ismon sairaudesta ja Lassen osuudesta salailujuoneen nainen päätyi kostoksi ryöstämään yhdessä Joonataniin pettyneen Cindyn kanssa Joonatanin rahat ja poistui maasta ryöstösaaliineen.
1795637

Liisa Salo ja Cindy Rintala ryöstivät Lasse ja Joonatan Sievisen rahat ja lähtivät pois Helsingistä tammikuussa 2014