FANDOM

Noora AutioEdit

Noora Autio on näyttelijä Olga Temosen esittämä fiktiivinen hahmo televisiosarjassa Salatut elämät. Hahmo oli mukana sarjassa vuosina 2007–2008, mutta vieraili sarjassa alkusyksystä 2009 ja alkuvuodesta 2010.
578419

Kari Taalasmaa ja Noora Autio

NooraEdit

Noora on koulutukseltaan valokuvaaja, joka opiskeli ja työskenteli vuosia Lontoossa. Hänen elämäntapansa on ollut hyvin liikkuvainen, mikä on saanut hänet ikävöimään vanhoja ystäviä ja perhettään. Hänen lapsuuden perheeseensä kuuluivat vanhemmat Timo Autio ja Raija Autio sekä adoptoitu pikkusisko Juulia Autio.

Nooran palattua Lontoosta hän muutti Helsinkiin Pihlajakadulle, jonne hänen adoptiosisarensa Juulia oli juuri muuttanut. Siskokset asuivat yhdessä, kunnes riitaantuivat heidän äitinsä Raijan vierailun jälkeen. Juulia muutti biologisen äitinsä Tanja Jääskeläisen luo. Myöhemmin siskokset sopivat riitansa. Noora asui vähän aikaa Tanjan ja Juulian luona piilossa Kari Taalasmaalta, koska ei halunnut kohdata häntä riidan pelossa.

Suomeen palatessaan Noora kantoi mukanaan myös raskasta salaisuutta. Hän oli nimittäin saanut HIV:n entiseltä poikaystävältään. Lääkkeiden avulla Noora pystyi elämään varsin normaalia elämää. Aluksi hän kertoi sairaudestaan vain Juulialle. Sittemmin Noora on kertonut avoimesti sairaudestaan muun muassa Maarit Salinin televisioohjelmassa Salin kuningatar. Hän on myös järjestänyt aiheesta kertovan valokuvanäyttelyn.

TyöelämäEdit

Noora on ammatiltaan valokuvaaja ja on opiskellut alaa Lontoossa vuosien ajan tehden erilaisia töitä, pääasiassa muoti- ja mainoskuvauksia. Valokuvaajan töitä hän on tehnyt Helsingissä muun muassa Snow Teamille sekä skansanedustajaehdokkaille Kristo Päivisille ja Seppo Taalasmaalle.

Valokuvauksen saralla taiteellinen Noora on haaveillut vapaan taiteilijan urasta. Taiteellista puoltaan Noora pääsikin toteuttamaan järjestäessään HI-virusta kantavista ihmisistä kertovan näyttelyn kahvila Kentauriin.

Noora työskenteli myös Tanja Jääskeläisen omistamassa Stellans-ketjun kaupassa. Aluksi Noora oli myymälässä päätoimisenä myyjänä, mutta kuultuaan esimiehensä Ismo Laitelan lyöneen siskoaan hän kieltäytyi enää työskentelemästä tämän alaisena. Tällöin Tanja ylensi Nooran kaupan myymäläpäälliköksi ja Ismon esimieheksi.