FANDOM

Sebastian VuorelaEdit

Sebastian Olavi Vuorela (ent. Kuula) on kuvitteelinen hahmo televisiosarjassa Salatut elämät. Hänen

1752981

Sebastian Vuorela ja Ossi Puolakka

ensiesiintymisensä oli tuotantokaudella 10 vuonna 2007, ja poistuttuaan hän palasi sarjaan 14. tammikuuta 2009. Hahmo oli hetken poissa sarjasta myös marraskuusta 2010 huhtikuuhun 2011, sillä hän oli lavastanut oman kuolemansa ja pysytteli sen takia piilossa.

Aiemmin Sebastiania esitti Riku Korhonen, mutta Sebastianin palatessa sarjaan 2009 näyttelijäksi vaihtui Jarkko Nyman.

Sebastianin äiti on Helena Kuula ja hänen veljensä on Sergei. Sebastian oli Kari Taalasmaan ja Romeo Aron pomo autovarkauksissa, mutta joutui vankilaan Karin ilmiannon seurauksena. Vapautuessaan vankilasta Sebastian vaihtoi sukunimensä Vuorelaksi, joka on Helenan tyttönimi. Sebastian aloitti välittömästi vankilasta päästyään työt kuntosali Kehotuksessa. Sebastian seurusteli hetken aikaa Niina Kanervan kanssa, kunnes selvisi, että Sebastianin kuolleeksi luultu isä Igor Kuula onkin elossa ja että hän on Niinan isä Olavi Kanerva. Sebastian antoi lopulta isälleen anteeksi vuosien salailun ja hyvästeli Turkuun muuttaneet Niinan ja myöhemmin vankilaan joutuneen Olavin.

KorppiEdit

Sebastian joutui tekemään yhteistyötä kahden uuden Talotaikurin, Esa Leivon ja Kimmo Kylmälän kanssa. Miehet olivat hänen vanhoja vankilatuttujaan. Kolmikko päätyi ryöstämään Elsa Toivion arvokkaan ikonin. Kolmikon yllätti Helena, jonka Sebastian löi vahingossa tajuttomaksi. Tämän jälkeen Sebastian kieltäytyi tekemästä enää töitä Esalle ja Kimmolle. Hänen mielensä muuttui, kun hän sai tietää heidän olleen Korppi-nimisen rikollispomon kätyreitä. Korppi antoi Sebastianille kirjeen, jossa oli Eliaksen kuva ja kaksi klovnia. Sebastianin, Esan ja Kimmon tehtävänä oli ryöstää pitkään tyhjillään ollut konttori. Sebastian ilmoitti nimettömänä poliisille ryöstöstä, minkä seurauksena poliisit saivat Esan ja Kimmon kiinni.

Sebastian oli valmistautumassa Pihlajakadun 100-vuotisjuhliin, kunnes Eliaksen kanssa kuvassa olleet klovnit tulivat hänen kodilleen ja lauloivat hänelle Korpin uhkausviestin. Kuultuaan tappouhkauksesta Helena hankki Sebastianille moottoriveneen, jolla mies pääsisi pakoon. Juuri Sebastianin lähdettyä Korpin kätyrit riensivät rannalle pistoolien kanssa ja ampuivat kohti pakenevaa Sebastiania. Sebastianin vene räjähti ja miehen oletettiin kuolleen.

Helena kertoi Sepolle Sebastianin kuolleen veneonnettomuudessa. Hän kielsi soittamasta poliisille, koska Korpin kätyrit olivat uhanneet siinä tapauksessa tappavansa Sepon. Helena ilmoitti Sebastianin kuolemasta myös Isabellalle, joka murtui täysin. Helena, Seppo, Isabella ja Ismo Laitela päättivät järjestää pienen muistotilaisuuden meren rannalla. Heidän tietämättään Sebastian tarkkaili heitä lähistöltä. Pian Helena tapasi Sebastianin ja kertoi, että kaikki uskovat hänen kuolleen. Veneonnettomuus oli siis lavastettu kuolema, jotta Korppi lopettaisi Sebastianin vainoamisen. Korppi putosi talon katolta Helenan kanssa käydyn kamppailun seurauksena ja menehtyi, minkä jälkeen Sebastian ei ollut enää uhattuna.

HeiskanenEdit

Korpin kuoltua Kuulan perhe joutui Heiskasen vainoamaksi. Paljastui että Heiskanen on Korpin poika, joka tahtoo kostaa äitinsä kuoleman. Heiskanen vakoili perhettä ja lopulta kaappasi Sergein, Pepin ja Helenan sekä Sebastianin ja Isabellan tarkoituksenaan räjäyttää heidät työmaalla. Helena onnistui vapauttamaan läheisensä, ja Heiskasen luultiin kuolleen räjähdykseen. Kun Helena oli lähdössä Seppo Taalasmaan kanssa tämän voittamalle ulkomaanmatkalle yksityiskoneella, pari huomasi Sergein, Pepin, Sebastianin ja Isabellan olleen vangittuina lentokoneen takaosaan. Heiskanen ilmoitti olevansa elossa ja myrkyttäneen lentokapteenin. Kone syöksyi maahan. Sebastian, Isabella, Sergei, Peppi ja Helena selvisivät onnettomuudesta, ja taistelevat hengestään Venäjän erämaalla ruokaa, Seppoa ja apua etsien, myöhemmin Heiskanen palaa takaisin ja aikoo tappaa kaikki, hän ampuukin Sebastiania, joka suojeli Isabellaa luodilta ja lopulta aikoo tappaa kaikki räjäyttämällä koko mökin, mutta suunnitelma kuitenkin epäonnistuu Sepon saapuessa kiväärin kanssa paikalle. Sergei löysi Heiskasen satelliittipuhelimen ja Kuulat pääsivät onnellisesti kotiin. Paitsi Sebastian, joka sai Heiskasen luodista osuman joutui leikkaukseen, mutta Sebastian on toipunut täysin.

Kadonnut kaksonenEdit

Pian Alexanderin kuoleman jälkeen Elias palasi Brysselistä Pihlajakadulle. Jäätyään Taalasmaille asumaan Elias sai yhdessä Tale Taalasmaan, Iida Mustosen ja Janne Haukkalan kanssa selville, että Sebastianilla on kadonnut kaksosveli, jonka Igor Kuulan viholliset kidnappasivat synnytyslaitokselta panttivangiksi. Nuorten lisäksi asiasta tietävät vain Seppo ja Helena. Nuoret päättivät ottaa selvää kadonneen kaksosen kohtalosta, mutta tutkinta ei tuottanut tulosta.

Surun jälkeen seurasi ilon aihetta, kun Sebastian täytti 33 vuotta ja perhe järjesti hänelle juhlat. Kenenkään tietämättä samaan aikaan myös Antti Polvijärvi juhli omia 33-vuotispäiviään. Lopulta selvisi että Antti ja Sebastian olivat kaksoisveljet. Niin Helenalle selvisi että hänen kadonnut poikansa asuu hänen vieressään. Antti seurusteli jonkin aikaa ja oli valmis muuttamaan tämän kanssa Haagiin, sillä sai sieltä paikan Europolista. Kun Antti sai selville Isabellan ja Sebastianin seksisuhteen, Antti jätti Isabellan ja päätti muuttaa yksin Haagiin.

RakkauselämäEdit

  • Cindy Rintala (Suhde, päättynyt, yhteinen lapsi: Elias Vikstedt)
  • Isabella Holm (Suhde, ei päättynyt, yhteinen lapsi: Oliver Vuorela)
  • Maria Mustonen (Avioliitto, päättyi Marian kuolemaan)
  • Katariina Mäkelä (Suhde, päättynyt)