FANDOM

Sergei KuulaEdit

Sergei ”Sege” Tapio Kuula on Tero Tiittasen esittämä fiktiivinen hahmo televisiosarjassa Salatut elämät. Sergei on Igor ja Helena Kuulan poika, Sebastian Vuorelan ja Antti Polvijärven veli sekä Niina Kanervan velipuoli.

Elämä PihlajakadullaEdit

Sergei yritti äitinsä Helenan kanssa kostaa Kari Taalasmaalle ja Romeo Arolle veljensä Sebastianin vankilaan joutumisen. Sergei ajautui asevälikohtaukseen Romeon Rafael-veljen kanssa, minkä seurauksena sai luodin selkärankaansa. Sergei halvaantui pitkäksi aikaa ja joutui tekojensa seurauksena vankilaan. Sergei pääsi vankilasta keväällä 2011 kuntoutuneena ja palasi äitinsä luokse Pihlajakadulle. Vankilasta päästyään Sergei osti ystävänsä Raunon omistaman dAmDaM-kahvilan ja alkoi samalla pyörittämään huumekauppaa. Jiri Viitamäen ja Heidi Aaltosen saatua selville Sergein hämäräpuuhat, he yrittivät saada Sergeitä vastuuseen huumekaupasta. Lopulta kuitenkin Sergein lapsuudenystävä Antti Polvijärvi nappasi ystävänsä taka-ajatuksenaan päästä pois Helsingin poliisin arkistosta, jonne oli joutunut tehtyään virkavirheen. Sergei joutui vankilaan.

Sergei palasi takaisin sarjaan, kun Peppi Puolakka kävi katsomassa häntä vankilassa. Myöhemmin myös Helena ja Antti kävivät tapaamassa Sergeitä. Sergeillä oli suunnitelma saada Antti puhumaan itsensä ulos vankilasta. Suunnitelman mukaisesti hänen vankilakaverinsa pahoinpiteli Sergein, minkä avulla hän sai Antin järjestämään itselleen koevapauden. Ehtoihin kuitenkin kuuluu, että Sergei pitää jalassaan seurantalaitetta sekä hankkii työpaikan ja asunnon.

Vankilasta päästyään Sergei esitti rakastavansa Peppiä, jotta voisi käyttää tätä hyväkseen kostaakseen Antille. Sergei lavasti Antin Pepin silmissä ilmiantajaksi, joka oli kertonut Sergeitä vastustavalle Ossi Puolakalle missä Peppi ja Sergei lounastivat. Kostosuunnitelman mukaisesti Peppi liittyi majatalo Amandassa iltaa viettäneen Antin seuraan. Antti juotettiin humalaan, ja lopulta Sergei laittoi Antin juomaan tyrmäystippoja. Peppi vei Antin tämän huoneeseen ”lepäämään”. Kun Antilta meni taju, Peppi lavasti tilanteen raiskausyritykseksi. Tapahtuman vuoksi Antti erotettiin virastaan. Kun Pepille paljastui Sergein käyttävän häntä hyväkseen, Peppi perui raiskaussyytteen ja Antti palasi poliisin töihin.

Antti uhkasi toimittaa Sergein jälleen vankilaan. Sergei ja Helena uhkasivat Anttia hankkimillaan todisteilla tämän epämääräisestä toiminnasta poliisina. Antti heitti todisteena toimineen kameran mereen, minkä vuoksi Sergei uhkasi tönäistä Antin veteen. Yllättäen Antti paljasti olevan Sebastianin kadonnut kaksosveli eli Helenan poika ja Sergein veli. Antti halusi, että tämä pysyisi heidän kolmen välisenä asiana. Sergei ja Antti sopivat riitansa, mutta Sergei halusi että jättää hänet ja perheensä rauhaan. Mutta myöhemmin Isabella kertoi Sebastianille Antin olevan hänen kaksoisveli.

Sergei huomasi rakastuneensa Peppiin oikeasti ja hän katui kovasti että oli kohdellut tyttöä Kaltoin. Sergei yritti vakuutella Pepille tunteitaan, mutta Peppi ei tuntenut voivansa luottaa Sergeihin, joka oli ennenkin huijannut häntä väittäessään rakastavansa tyttöä. Sergei ei kuitenkaan luovuttanut, vaan hän päätti puheiden sijasta osoittaa teolla, miten paljon hän Pepistä välittää. Sergei pyysi Pepiltä vielä yhtä mahdollisuutta ja kutsui tytön ravintolaan. Sergei kosi Peppiä, mutta ennenkuin tyttö ehti mitään vastata, marssi Antti ravintolaan ja otti Sergein mukaansa, sillä seurannassa oleva mies oli liikkunut rajojen ulkopuolelle. Sergei kuitenkin selvisi huomautuksella ja ilmoitti Pepille, että mikäli tyttö olisi vielä halukas näkemään hänet, olisi hän Amandassa omassa huoneessaan.

Pepin ja Sergein kihlajaisten jälkeen Ossi meni saunaan Sergein kanssa ja antoi tälle viinaa. Sergein sammuttua Ossi raahasi hänet Rovaniemelle menevään junaan. Kun Helena kuuli asian Sergeiltä, niin sanoi Ossille, että jos hän saa luotettavasta lähteestä asian samanlaisena kun Sergei kertoi, Helena antaa Ossille potkut. Myöhemmin Peppi kertoi totuuden Helenalle, ja Ossi sai potkut. Sergei sai "Ossin työn" itselleen.

Sergei ajatteli ettei Peppi halunnut enää nähdä häntä, mutta yllättäen tyttö saapuikin hänen luoksensa. Peppi ilmoitti suostuvansa Sergein kosintaan ja haluavansa tämän vaimoksi. He menivät naimisiin, ja Sergein vapauduttua vankilasta he muuttivat asumaan yhdessä Jirin ja Heidin kanssa samaan asuntoon. Jiri ja Heidi eivät kuitenkaan tästä liiemmin pidä, ja Sergeillä ja Jirillä oli lähes jatkuvasti kinastelu päällä.

Nykyään Peppi ja Sergei asuvat omassa asunnossaan.

Salaperäinen vainoajaEdit

Peppi ja Sergei muuttivat edesmenneen Aarne Luomasen entiseen asuntoon. Sergei muotoili asunnon oveen tekstin "Kuulan pesä", jonka joku muutti muotoon "Kuolon pesä". Myöhemmin Helena ja Sergei löysivät palapelin palasia mm. rappukäytävän kameraan kiinnitettynä; Majatalo Amandasta, jossa joku tuntematon henkilö oli rekisteröitynyt Aarne Luomasen nimellä; Pepin käsilaukusta, kun tuntematon henkilö yritti ajaa Pepin päälle, minkä jälkeen toinen henkilö keräsi Pepin kadulle levinneet tavarat ja laittoi Pepin näkemättä palapelin palasia laukkuun. Kun Helena ja Sergei saivat kaikki palaset kokoon, niistä muodostuneessa kuvassa oli Korppi viikatemiehen viikatteen päällä. Myöhemmin Helenalle tuli tuntemattomasta numerosta puhelu, jossa puhujan ääni oli muunnettu. Puhuja sanoi koventavansa panoksia. Vainoaja näytti olevansa tosissaan yrittämällä ampua Seppo Taalasmaan, mutta tappoikin vahingossa Jenni Vainion. Isabella halusi Liisa Salon kautta tavata alamaailman ihmisen, joka voisi auttaa asian selvittämisessä. Tämä alamaailman henkilö oli Heiskanen, joka alkoi auttaa heitä rahaa vastaan. Heiskanen "sai selville", että kiristäjä olisi Korpin poika. Todellisuudessa hän itse on Korpin poika ja kiristi heitä. Lopulta Heiskanen sitoi työmaatunneliin Isabellan, Pepin, Sergein ja Sebastianin sekä löi Helenan tajuttomaksi. Helena kuitenkin heräsi maasta ja löi Heiskasta kirveellä selkään. Heiskanen jäi jumiin tunneliin ja Kuulan perhe lähti ulos tunnelista. Tunneli räjähti. Kun Pepille selvisi totuus Korpin kuolemasta, niin Sergein ja Pepin välit huonontuivat. Sergei sanoikin Pepin ja lapsen pärjäävän paremmin yksin ilman Kuulan perhettä. Sergei lähetti Pepille eropaperit, ja lähti Pihlajakadulta miettimään asioita. Hänet myrkytettiin taksissa matkalla lentokentälle. Myöhemmin hänet sidottiin yksityislentokoneeseen Pepin, Isabellan ja Sebastianin kanssa, jolla Helena ja Seppo olivat lähdössä lomamatkalle Havaijille. Seppo löysi heidät koneesta. He kuulivat kuolleeksiluullun Heiskasen äänen läppäristä, jossa hän sanoi heidän joutuvansa maksamaan äitinsä murhasta, sekä siitä, että jättivät hänet tunnelityömaalle. He löysivät kuolleen pilotin, jonka ruoan Heiskanen oli myrkyttänyt. Helena yritti ottaa koneen haltuunsa, mutta se lähti hallitsemattomaan syöksyyn kohti Venäjän erämaata. Sergei, Peppi, Isabella, Sebastian ja Helena selvisivät onnettomuudesta, ja pelastautuivat mökille, jossa he taistelevat hengestään etsien ruokaa, apua ja Seppoa. Heiskanen löysi heidät mökiltä jonkin ajan kuluttua, ja otti heidät panttivangeikseen. Seppo ampui lopulta Heiskasen, joka oli aikeissa sytyttää mökin palamaan Kuulan perhe sisällä. He pääsivät takaisin Pihlajakadulle löydettyään Heiskasen helikopterista satelliittipuhelimen. Myöhemmin Pihlajakadulla Taigalla todettiin CP-vamma synnytyksen aikaisesta hapenpuutteesta johtuen.

Rahapulan johdosta rikoksen teilleEdit

Saatuaan tietää Pepin kanssa Taigan CP-vammasta, he saivat vammaistukipäätöksen. Sergein vanha rikolliskumppani tarjosi "hämärähommia". He suunnittelivat uuden auton ostamista, mutta he eivät saaneet lainaa siihen Sergein rikollistaustan vuoksi. Sergei osti "halpisauton", joka hajosi lukuisan Pihlajakadun asukasjoukon edessä. Sergei kysyi saamaansa "hämärähommatarjousta" uudelleen vanhalta rikoskumppaniltaan, johon hän suostui.