FANDOM

Severi SievinenEdit

Severi Rikhard Sievinen (ent. Lepistö) (es. Sisu Koukkula 2009–2010, Rufus Rusanen 2011–) on Paula Sievisen ja Eero Vanalan poika. Severin biologinen isä Eero ei ehtinyt nähdä lastaan ennen kuolemaansa. Lasse Sievinen on kuitenkin pitänyt Severiä omana lapsenaan, vaikkei tämän biologinen isä olekaan. Katri, Heli ja edesmennyt Annika Sievinen ovat Severin siskopuolia. Jiri Viitamäki on Severin serkku, vaikka Severi pitääkin tätä veljenään. Severin kummit ovat Panu ja Iiris Kaukovaara.

Keväällä 2012 Severi tutustui Joonatanin sosiaalityöntekijänä työskennelleeseen Anniin. Pian Anni paljasti Severille olevansa Severin edesmenneen Eero-isän äiti eli Severin isoäiti. Severi ja Anni olivat keskenään läheisiä, mutta Annin salaisuuden selvittyä Lasselle tämä katkaisi Severin ja Annin välit sekä käski Annin pysyä erossa perheestään. Anni houkutteli Severin mukaan matkalle kotiinsa, mutta Sieviset lähtivät takaa-ajoon joka päättyi auto-onnettomuuteen. Annin ohjaama auto suistui sillalta jäiseen jokeen.

Paula, Lasse, Jiri ja Joonatan luulivat pojan menehtyneen, mutta todellisuudessa Severi oli elossa Annin ja tämän kuolleeksi luullun pojan, Aaron, luona hetkellisesti muistinsa menettäneenä. Paula sai tietää totuuden ja onnistui Annin avulla hankkimaan poikansa takaisin kotiin.

Paulan mielenterveyden horjuttua ja tämän karattua Etelä-eurooppaan Lasse perässään Severistä huolehtivat Liisa Salo ja Ismo Laitela, joista jälkimmäisen kanssa Severillä oli vaikeuksia tulla toimeen. Myöhemmin Severi väitti Liisalle ja Lasselle Ismon lyöneen häntä. Niinpä Liisa purki kihlauksensa Ismoon ja Lasse teki Ismosta rikosilmoituksen. Poliisikuulusteluissa Severi kuitenkin tunnusti valehdelleensa.

1818607

Severi jalkapallokentällä